Bellek insanlar ve diğer organizmalar için bilginin kodlanması, depolanması ve geri çağrılması sürecidir.
Doğal bellek beyinlerimize iliştirilmiş, düşünceyle birlikte doğmuş olan bellektir. Yapay bellek ise bir çeşit eğitim ve disiplin sistemiyle güçlendirilmiş olan bellektir.” Başka bir deyişle, doğal bellek dünyaya geldiğinizde var olan donanımdır. Yapay bellek ise donanımınızın üzerinde çalıştırdığınız yazılımdır.
Özellikle teknolojinin gelişmesi günlük yaşamda karşılaştığımız uyarıcıların sayısını oldukça arttırdı. Bu uyarıcılar rutin yaşamın devamını bile bazen zorlamakta. Bu nedenle yapay bellek günümüz dünyasında işlevini yitirmiştir. Doğal bellek öğrenme tekniği,organizasyon, planlama, olarak da hayatınızı kolaylaştırmakta.
‘’Kalptası Oyunu’’, bütünleşik ve somut olan ‘’Tanrı parçacıklarını’’ kullanım deneyimine dönüştürerek doğal belleği harekete geçiren teknolojidir.
Tanrı parçacıkları ile Kalptaşı Oyunu
İlk ve orta öğretimimi yurtdışında tamamladım. Satranç oyunu ile 6. sınıfta, 7. sınıfta fen laboratuarı ile tanıştım.
Her ikisi de beni büyülemişti. İkisinin de derinliklerinde, tanrısal bir güç beni içeriye doğru çekmekteydi.
Merakımı, Lise ve Eskişehir Eğitim Enstitüsü Fen Bilgisi öğretmenliği boyunca geliştirmeye devam etti. Artık yolculuk boyunca görüp, deneyimleyip öğrendiklerimi, öğretmen olarak çocuklarla paylaşabiliyorum. Bu nedenle yolculuktan aldığım zevk katlanarak artıyordu.
Çocuklar, sevdiklerini kendileri öğreniyordu. Öğrenme somut bilgilerle başlıyor, soyutlama ve dijitalleşme ile devam ediyordu. Doğada her şey bütünleşik yapıdaydı. Çocukların serbest oyunları bile bütünleşik ti. Oyun sırasında motivasyonları çok yüksek olduğu için öğrenme hızları artıyordu.
Bu bilimsel gerçekleri dikkate alarak ‘tanrı parçacıklarını’ bütünleşik hale dönüştürüp, somut ve görsel hale getirdim. Oyun kurallarında, takım çalışması ve süreci esas aldım. Farklı zorluk derecesinde sınırsız oyun oluştu. Satranç oyunu(zorluk derecesi çok yüksek, bireysel, sonuç odaklı, çocuk gelişimi ile örtüşmeyen soyutlanmış şekil, renk ve adlar) bunlardan sadece biriydi. Artık, 5-6 yaşındaki çocuklar, 4-5 ayda, oyun ile deneyimsel uygulamalardan sonra kendi kuralları ile kendi oyunlarını(algoritmalarını) oluşturma mucizesini gerçekleştirebiliyordu.
‘STEM Oyunları’’ olarak adlandırdığım içerikleri akademik bilgilerle uyumunu test etmek için
Aydın Üniversitesinde, STEM Öğretmenliği(2015) ve Atatürk Üniversitesinin Akıl Oyunları
Öğretmenliği(2016) eğitimlerine katıldım.
AKADEMİK ADLAR GÜNCEL ADLAR '' TANRI PARÇACIKLARI ''
S bilim (science) fen '' yön, hareket, hız, güç ''
T teknoloji (technology) kodlama '' 0 ve 1 ''
E mühendislik (engineering) tasarım '' ölçekli zemin ''
M matematik (mathematics) matematik '' rakamlar ve dört işlem ''
Tanrı parçacıkları ile Kalptaşı Oyunları, Teknoloji, Dijitalleşme, İnavasyon ve Endüstri 4.0 oluşturmanın kestirme ve kalıcı yoludur.
Oyun setini kendin yap (e-ticaret sitesi www.kalptası.com)
Oyun setinde bilgileri deneyimle (www.oyunstem.com)
Oyun setinde oyunları deneyimle (www.cabukogrenme.com)
Kendi kuralların ile kendi oyununu yap (www.cabukogrenme.com)
Yarışma organizasyonları (Çocuk- Yetişkin karma takımlar)
Dijital STEM oyunları (dijital ortam)
Online eğitimler(Öğrenme tasarımları, Mentalup, udemy, morpakampüs, Bilgikurdu, infinity,), okullar, satranç ve akıl oyunları ve kulüpleri, kültürel ve sportif faaliyetler.
Temel farklarımız: Bütünleşik öğrenme(STEM), Bilgiyi deneyimleme, Dikey derslik uygulaması, Takım çalışmasını deneyimleme, Sayısal gelişimde(ölçülebilir) % 15 üzeri, sözel gelişimde %5 üzeri artış. Sanayi mülkiyet hakları alınmış oyun setleri ve telif hakları.
Bu girişime ait ekip bilgilerini görüntülemek için hemen kayıt ol.
Hemen Kayıt OlBu girişime ait önemli gelişmeleri görüntülemek için hemen kayıt ol.
Hemen Kayıt OlBu girişime ait yatırım bilgilerine erişebilmek için üyeliğinizi premium hesaplardan birine yükseltin.
Hemen Paketleri İnceleBu girişime ait dokümanlara erişebilmek için üyeliğinizi premium hesaplardan birine yükseltin.
Hemen Paketleri İnceleBu girişim ile ilgili henüz bir haber yayınlanmadı.
Bu özellik çok yakında aktif olacak. Bu ve diğer tüm yeniliklerden haberdar olmak için bizi takip edebilirsin.