Smellive Sanal dünya ile gerçek dünya arasındaki bir duvarı daha yıkıyoruz.

  • Girişimin Bulunduğu Aşama MVP & Prototip
  • Girişimin Bulunduğu Sektör Oyun, Reklam & Pazarlama, AR & VR
  • Lokasyon İstanbul, Türkiye
  • Kuruluş Tarihi Mayıs 2019
  • Çalışan Sayısı 1-3
  • Web Adresi www.bsbteknoloji.com
  • Sosyal Medya
  • Bu startup şirketleşmiştir.
Radarıma Ekle Mesaj At

Girişim Özeti

BSB Teknoloji olarak sanal platformdaki kokuları gerçeğe aktaran cihazlar dizayn ediyoruz. Günümüz teknolojisindeki akıl almaz gelişim ve mevcut teknolojinin istenilen gerçekliği sağlayamaması bizi Smellive’i yaratmaya teşvik etti. Peki nedir Smellive? Dijital oyunlardaki kokuları kullanıcının lokasyonuna göre anlık olarak kullanıcıya aktaran ve daha gerçekçi bir deneyim sağlayan sistemdir.
Firma olarak farklı ara yüzler ve yazılım algoritmaları oluşturarak cihazı üç ana pazara uyarlıyoruz: Oda Kokusu (ev sistemleri, kozmetik, seminerler ve lansmanlar dahil her yerde kullanılabilir), Oyunlar (Bilgisayar ve Konsol oyunlarına), Filmler (Sinema, Simülasyonlar ve Reklamlar).

İş Modeli

Koku, insan hayatındaki en etkili duyulardan biridir. Duyguları ve anıları doğrudan etkiler. Günümüzde teknolojinin ve sanal gerçekliğin gelişmesiyle birlikte insanlar kendi atmosferlerini yaratmak, oyun ve film sektörlerinde daha gerçekçi VR platformları deneyimlemek ve koku alma duyusunun etkileyiciliğinin tadını çıkarmak istemektedir.

Koku duyusunu ekleyerek yeni bir algoritma oluşturarak kullanıcının oyunlara ve VR platformlarına olan ilgisini artırmayı hedefliyoruz. Bu, VR 'da tam bir gerçekçilik yaratacaktır. Ayrıca oyun ve VR endüstrisi için yeni bir türün kapısını açacak. Öte yandan Metaverse, günümüzde bize yeni bir devasa pazarlama alanı ve müşteri profili sağlayan popüler bir alandır.
Kullanıcılar oyunlara/VR' a daha fazla ilgi gösterecek ve SMELLIVE ile sektörün bu yeni dönemini denemek için can atacaklardır. Firmalar için koku alma duyusu da eklenerek yeni bir kategori açılacaktır. Bunun sonucunda kokuya bağlı olarak yepyeni bir kategori oluşturabilir ya da dijital platformlara eklemeyi planladığımız bu duyuyu entegre ederek bilinen oyunlarının reklamını yapabilirler.

Hem VR hem de Oyun platformları için oluşturacağımız ortaklık ile cihazımızın en iyi versiyonunu geliştirmek için iyi bir destek ve bütçe sağlayacağız, cihazımızı daha karmaşık ve hedefli oyunlara adapte edip gerçek hayata girebileceğiz.
Bu noktada stratejiyi iki kategoriye ayıracağız; Müşteriler için en iyi değer teklifini kanıtlamak için, ürünümüzü çoğunlukla hikaye modu/atmosferik öğe odaklı, parkur/bulmaca ve hayatta kalmaya odaklanan oyunlarla entegre etmek istiyoruz; stray, long dark, tomb raider vb. İkinci olarak müşterilerden aldığımız geri bildirimlere göre cihaz aksiyon tabanlı ve FPS oyunlarına da uyarlanacaktır.

İlk hamle olarak partner firmanın yazılım ekibi ile temel bir oyun oluşturulabilir, cihaz ve yeni oyun entegrasyonu ile testler yapabiliriz.

Bunu yaparak, vaat ettiğimiz kullanıcılara hedeflenen atmosferi sağlayabiliriz. MVP' yi kaliteli ürüne dönüştürdükten sonra partner firmamız ile yaptığımız işbirliği ile oyun lansmanlarında ve bazı teknoloji fuarlarında müşterilerimize ulaşacağız. Bu seçenek ile kullanıcılar cihazı özgürce deneyimleyebilir ve bize geri bildirimde bulunabilirler.

Bu geri bildirim ile ürünün gerçek etkisini anlayabilir, fiyatlandırma parametrelerimizi yeniden tanımlayabilir ve hedeflenen pazarın verimliliğini gözlemleyebiliriz. Bu nedenle, ürünümüz için en iyi pazar pozisyonu belirleyebiliriz.

*Kullanıcılar cihazı bir defaya mahsus olarak satın alacaktır.
**Kullanıcılar sıvıları oyuna veya tüplerde kalan seviyeye bağlı olarak sürekli satın alacaktır.
***YAZICI-KARTUŞ MANTIĞI
****Uygulama, kullanıcıların en çok kullandığı likit türlerini takip edecek ve onlar için bazı indirimler oluşturacaktır.
*****Sıvı tüpler geri dönüştürülebilir. Müşteri tüpü geri getirirse tüp parçası (depozito) için ödediği paranın iadesini alır.

Pazar ve Rekabet

Bir pazarlama stratejisi olarak öncelikle müşterilerin güvenini kazanmalıyız. Tüm pazarlarımız (oda kokusu, film ve oyun) yüksek müşteri yüzdesine sahiptir ve bildiğimiz üzere koku alma duyusu insanlar için en etkili duyulardan biridir. Etkili olduğu için insanlarda tedirginlik yaratabilir, bu nedenle doğrudan müşterilerin güvenini kazanmak için iyi bilinen bir marka olmalıyız.
Önce B2B satışlarda olacağız, ardından B2C stratejisini takip ederek doğrudan müşteriye ulaşacağız. Reklam kısmında ise ihtiyaç duyulan atmosferin türüne göre oyun fuarlarında/atari salonlarında, lansmanlarda ve seminerlerde cihazlarımızı tanıtacağız. Bu şekilde kullanıcılar cihazlarımızı güvenle kullanabilecek ve bu konuda geri bildirim verebilecekler. Bu geri bildirimler sayesinde cihazı son sürümüne yükselteceğiz.

Hedef Kitlemiz;

● 15-35 yaş arası oyun donanımı kullanan kişiler
- Dünya Pazarında: 183.168.000 kişi
- Türkiye Pazarında: 688.123 kişi
● 20-50 yaş arası oda kokusu kullanan kişiler
- Dünya Pazarında:150.284.576 kişi
- Türkiye Pazarında: 3.059.730 kişi
● 20-40 yaş arası sinema ve ev sineması ve televizyon sistemlerini kullanan kişiler
- Dünya Pazarında: 1 milyar insan
- Türkiye Pazarında: 60.000.730 kişi

Pastadan alabileceğimiz en büyük dilimi hedefliyoruz.

Her projede olduğu gibi piyasada bizim projemizin de rakipleri var. Teknik olarak tüm koku/koku cihazları rakibimizdir.

Bir iş planı üzerinde pazarlama tekniklerine ilham verdik ve rakiplerimizin başarısızlıklarını en iyi versiyonlara dönüştürdük. Sonuç olarak, elektronik, mekanik ve yazılım olarak rakiplerinden farklı olan cihazımızı geliştirdik. Bu farklılıklar, rakiplerine göre daha etkin cihazlar yaratmayı sağlamaktadır. Cihazımız masa üzerinde (kullanımı rahat) çalışır ve entegrasyonu kolay, sürdürülebilir likit ve ürün, kullanıcı dostu, düşük maliyetli ve geniş pazar yelpazesi (VR,AR,Dijital oyun,Reklam,Kozmetik,Süpermarketler,Mağazalar,Filmler)

Ana odak noktamız daha çok kokuların psikolojik etkileridir. Tek bir kategoride değerlendirmeyeceğimiz bir modül ve iş planımız var. Birçok farklı alana uyarlamak ve insanlara dijital ve reklamla ilgili her noktada daha gerçekçi bir deneyim sunmak istiyoruz. Oyunlardan kozmetik reklamlarına, telefon filtrelerinden medya görsellerine, hayatlarında bazı engeller nedeniyle sosyal hayata çıkamayan insanlara kadar. Görmek ve hissetmek isteyen her insan için arzu edilen gerçekçi atmosferi sağlamak istiyoruz.

Ana Rakiplerimiz:

Moodo - Oda Koku Modülü - Oda kokusu sistemi
Sony FeelReal - Oyun Modülü/ Bu modül, VR gözlüklerle kombinlenen bir maskedir. 10 dakikalık kullanımdan sonra baş dönmesi ve rahatsızlık verir.
DigiScents-ISMell- Oyun Modülü /20 yıl önce, o zamanlar oyun teknolojileri o kadar popüler olmadığı için başarısız olan bir startup. Zamanlama sorunlarına bağlı olarak piyasada başarısız oldu.( Her fikrin kendi zamanı vardır)

Yer Aldığı Portföyler

TİM-TEB Girişim Evi
Erişimini kolayca sağla!
Erişimini kolayca sağla!

Bu girişime ait ekip bilgilerini görüntülemek için hemen kayıt ol.

Hemen Kayıt Ol
Kayıt ol, önemli gelişmelere erişim sağla!
Kayıt ol, önemli gelişmelere erişim sağla!

Bu girişime ait önemli gelişmeleri görüntülemek için hemen kayıt ol.

Hemen Kayıt Ol
Hesabını yükselt, yatırımlara erişim sağla!
Hesabını yükselt, yatırımlara erişim sağla!

Bu girişime ait yatırım bilgilerine erişebilmek için üyeliğinizi premium hesaplardan birine yükseltin.

Hemen Paketleri İncele
Hesabını yükselt, dokümanlara erişim sağla!
Hesabını yükselt, dokümanlara erişim sağla!

Bu girişime ait dokümanlara erişebilmek için üyeliğinizi premium hesaplardan birine yükseltin.

Hemen Paketleri İncele

Haberler

Yakında

Yakında!

Bu özellik çok yakında aktif olacak. Bu ve diğer tüm yeniliklerden haberdar olmak için bizi takip edebilirsin.